Attitude toward business environment of auditing, corporate governance and balance between auditing and marketing

Gholam Hossein Mahdavi, Abbas Ali Daryaei

Resumen


The aim of this study was to evaluate the attitude of Iranian auditors toward balance between auditing and marketing with respect to two important components of audit process such as business environment of auditing and corporate governance. The analysis is based on survey data from 257 respondents. To achieve the research aims, we specified four hypotheses based on social theories. The results of this study show that the auditors having positive attitude toward marketing and those who consider it as significant are able, to a large extent, balance spent time for inherent auditing tasks and marketing activities. In addition, the results show that an increase by a unit for the attitude toward business environment results in 0.489 unit increase in attitude toward balance of time spent on marketing and auditing activities, of which 0.396 is direct impact and 0.093 is indirect impact.

 

Palabras clave


Business Environment of Auditing; Corporate Governance; Social Theories; Auditing Marketing

Texto completo:

PDF (English) LENS (English)


DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j.cya.2017.04.005

Métricas de artículo

Cargando métricas ...

Metrics powered by PLOS ALM

Enlaces refback

  • No hay ningún enlace refback.


Licencia de Creative Commons
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.

CONTADURÍA Y ADMINISTRACIÓN, año 64, No.64-1, enero-marzo de 2019, es una publicación trimestral editada por la Universidad Nacional Autónoma de México, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Ciudad de México, a través de la División de Investigación de la Facultad de Contaduría y Administración - UNAM, Circuito Exterior, s/n, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Ciudad de México., Tel. (55) 56 22 84 57 y (55) 56 22 84 58 Ext. 144, http://www.cya.unam.mx, correo electrónico: revista_cya@fca.unam.mx, Editor responsable: Dr. Francisco López Herrera, Reserva de Derechos al Uso Exclusivo No. 04-2016-071316434900-203, otorgada por el Instituto Nacional del Derecho de Autor, ISSN 2448-8410, Responsable de la última actualización de este Número, División de Investigación de la Facultad de Contaduría y Administración-UNAM, Dr. Francisco López Herrera, Circuito Exterior, s/n, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Cd., Mx., fecha de última modificación, 7 de enero de 2019.

Las opiniones expresadas por los autores no necesariamente reflejan la postura del editor de la publicación. Se autoriza la reproducción total o parcial de los textos aquí publicados siempre y cuando se cite la fuente completa y la dirección electrónica de la publicación.

Contaduría y Administración by División de Investigación de la Facultad de Contaduría y Administración is licensed under a Creative Commons Reconocimiento- 4.0 Internacional.
Creado a partir de la obra en http://www.cya.unam.mx.

Correo electrónico: revista_cya@fca.unam.mx               

ISSN: 0186-1042 (Print) 2448-8410 (Online)