Health awareness determines the consumer purchase intention towards herbal products and risk as moderator

Dian Widyaningtyas, Wisnu Untoro, Ahmad Ikhwan Setiawan, Lilik Wahyudi

Resumen


Consumer interest in herbal products is an interesting topic related to the choice of a healthy lifestyle. The trend in consumer demand for herbal products has increased in recent years. During this pandemic, the demand for herbal products is getting higher. Herbal products are widely used for individual health care or alternative medicine. This study aims to obtain an objective behavioral study of consumer interest in herbal products. We further explore how risk moderates the relationship between health awareness and purchase intention. This research implies that health awareness has a positively influence on purchase intention, and risk perception moderates the impact of health awareness on consumer purchase intentions to use herbal products with a significant p-value of 0.003. The framework model will be obtained to predict consumer intentions in purchasing herbal products. 

Palabras clave


Health awareness, Risk perception, Behavioral intention, Herbal product, TPB.

Texto completo:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.22201/fca.24488410e.2023.3426

Métricas de artículo

Cargando métricas ...

Metrics powered by PLOS ALM

Enlaces refback

  • No hay ningún enlace refback.


Licencia de Creative Commons
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional.

CONTADURÍA Y ADMINISTRACIÓN, año 64, No.64-1, enero-marzo de 2019, es una publicación trimestral editada por la Universidad Nacional Autónoma de México, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Ciudad de México, a través de la División de Investigación de la Facultad de Contaduría y Administración - UNAM, Circuito Exterior, s/n, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Ciudad de México., Tel. (55) 56 22 84 57 y (55) 56 22 84 58 Ext. 144, http://www.cya.unam.mx, correo electrónico: revista_cya@fca.unam.mx, Editor responsable: Dr. Francisco López Herrera, Reserva de Derechos al Uso Exclusivo No. 04-2016-071316434900-203, otorgada por el Instituto Nacional del Derecho de Autor, ISSN 2448-8410, Responsable de la última actualización de este Número, División de Investigación de la Facultad de Contaduría y Administración-UNAM, Dr. Francisco López Herrera, Circuito Exterior, s/n, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Cd., Mx., fecha de última modificación, 7 de enero de 2019.

Las opiniones expresadas por los autores no necesariamente reflejan la postura del editor de la publicación. Se autoriza la reproducción total o parcial de los textos aquí publicados siempre y cuando se cite la fuente completa y la dirección electrónica de la publicación.

Contaduría y Administración by División de Investigación de la Facultad de Contaduría y Administración is licensed under a Creative Commons Reconocimiento- 4.0 Internacional.
Creado a partir de la obra en http://www.cya.unam.mx.

Correo electrónico: revista_cya@fca.unam.mx               

ISSN: 0186-1042 (Print) 2448-8410 (Online)