Strengthening micro-entrepreneurs in Indonesia through technical marketing strategies

Ardhitya Alam Wiguna, Raden Andi Sularso, Imam Suroso, Handriyono Handriyono, Deasy Wulandari, Arnis Budi Susanto

Resumen


Global competition is currently affecting every business or organization. Entrepreneurship has grown to prominence in the field of study due to its capacity to dynamize the economy with the help of technological skills and access to funding for the business performance of micro-entrepreneurs. The purpose of this study is to test and determine the impact of entrepreneurial orientation, and market orientation on technical marketing strategy and business performance in Indonesia. Respondents in this study are owners or partners of micro-businesses located in the Regional Coordinating Board II and III, East Java Province, Indonesia. The findings of this study show that while micro-entrepreneurs recognize the need for technology marketing strategies, the assumption of competitive advantage highlights the need to develop plans that can differentiate our company from competitors. Furthermore, research contributions related to the importance of technical marketing strategies to the performance of a company can be achieved by paying attention to the results of decision-making, having a wide network to introduce products, and the results owned are very useful for business development so far.


Palabras clave


entrepreneurship; Indonesia; innovation; micro-enterprises; company performance; marketing strategy

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DOI: http://dx.doi.org/10.22201/fca.24488410e.2024.5032

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CONTADURÍA Y ADMINISTRACIÓN, año 64, No.64-1, enero-marzo de 2019, es una publicación trimestral editada por la Universidad Nacional Autónoma de México, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Ciudad de México, a través de la División de Investigación de la Facultad de Contaduría y Administración - UNAM, Circuito Exterior, s/n, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Ciudad de México., Tel. (55) 56 22 84 57 y (55) 56 22 84 58 Ext. 144, http://www.cya.unam.mx, correo electrónico: revista_cya@fca.unam.mx, Editor responsable: Dr. Francisco López Herrera, Reserva de Derechos al Uso Exclusivo No. 04-2016-071316434900-203, otorgada por el Instituto Nacional del Derecho de Autor, ISSN 2448-8410, Responsable de la última actualización de este Número, División de Investigación de la Facultad de Contaduría y Administración-UNAM, Dr. Francisco López Herrera, Circuito Exterior, s/n, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Cd., Mx., fecha de última modificación, 7 de enero de 2019.

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