Mediating effect of value creation in the relationship between relational capabilities on business performance

Nuryakin Nuryakin, Vincent Didiek Aryanto, Mulyo Budi

Resumen


This paper aims at investigating empirical study of the effect of relational capabilities (RC) and identifying the effect of value creation (VC) and market knowledge competence (MKC) to business performance on SMEs. This paper tries to develop and solve the problems of research gap on relational capabilities on business performance. Data were collected from 305 exported-furniture SME respondents in Central Java Indonesia. After validating test with the Confirmatory Factor Analysis (CFA), Structural Equation Modeling (SEM) analysis was used to measure direct and indirect effect to test the hypothesis model. There is a positive insignificant effect between relational capabilities and business performance, and there is a positive significant to value creation.In addition, the effect of the market knowledge competence on business performance and value creation has a positive significant impact. There is a positive impact between value creation on business performance. This paper contributes to solve the debate between relational capabilities on business performance controversy.


Palabras clave


Value creation; Relational capabilities; Business performance

Texto completo:

PDF (English)


DOI: http://dx.doi.org/10.22201/fca.24488410e.2018.1178

Métricas de artículo

Cargando métricas ...

Metrics powered by PLOS ALM

Enlaces refback

  • No hay ningún enlace refback.


Licencia de Creative Commons
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.

CONTADURÍA Y ADMINISTRACIÓN, año 64, No.64-1, enero-marzo de 2019, es una publicación trimestral editada por la Universidad Nacional Autónoma de México, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Ciudad de México, a través de la División de Investigación de la Facultad de Contaduría y Administración - UNAM, Circuito Exterior, s/n, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Ciudad de México., Tel. (55) 56 22 84 57 y (55) 56 22 84 58 Ext. 144, http://www.cya.unam.mx, correo electrónico: revista_cya@fca.unam.mx, Editor responsable: Dr. Francisco López Herrera, Reserva de Derechos al Uso Exclusivo No. 04-2016-071316434900-203, otorgada por el Instituto Nacional del Derecho de Autor, ISSN 2448-8410, Responsable de la última actualización de este Número, División de Investigación de la Facultad de Contaduría y Administración-UNAM, Dr. Francisco López Herrera, Circuito Exterior, s/n, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Cd., Mx., fecha de última modificación, 7 de enero de 2019.

Las opiniones expresadas por los autores no necesariamente reflejan la postura del editor de la publicación. Se autoriza la reproducción total o parcial de los textos aquí publicados siempre y cuando se cite la fuente completa y la dirección electrónica de la publicación.

Contaduría y Administración by División de Investigación de la Facultad de Contaduría y Administración is licensed under a Creative Commons Reconocimiento- 4.0 Internacional.
Creado a partir de la obra en http://www.cya.unam.mx.

Correo electrónico: revista_cya@fca.unam.mx               

ISSN: 0186-1042 (Print) 2448-8410 (Online)