Resumen
The aim of this paper is to analyze the motives which are present in the decision to be an entrepreneur, in order to obtain motivational profiles according to diverse socio-demographic circumstances, paying attention to the previous experience of the subjects taking part. It has been carried out in the Spanish context from a quantitative approach via the survey technique (n=965), through a questionnaire elaborated “ad hoc”. The analyzes reveal that an important group of entrepreneurs started their businesses driven by vocation, motivated to achieve greater independence and better personal and professional development, thanks to putting their creativity into play and betting on innovation. The analyses reveal that a significant group of entrepreneurs started their businesses driven by vocation, motivated to achieve greater independence and better personal and professional development, thanks to putting into play their creativity and backing innovation. For those entrepreneurs who have started their businesses driven by necessity, their primordial aim is to get out of unemployment and achieve incomes in the framework of a context plagued by the lack of opportunities and job insecurity. These results offer a critical analysis of the influence of certain conditioning factors on the career.
©2018, Facultad de Contaduría y Administración, Universidad Nacional Autónoma de México. Reservados todos los derechos. La publicación del artículo en versión impres implica la cesión total de los derechos de propiedad (copyright) a Contaduría y Administración. La revista se reserva el derecho para la reproducción total o parcial del trabajo en otros medios impresos, electrónicos o cualquier otra alternativa, pero reconociendo siempre su autoría.
Licencia para Contenidos Publicados
Salvo indicación contraria, todos los contenidos de la edición electrónica de la revista se distribuyen bajo una licencia de uso y distribución “Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional” (CC-by). Usted es libre de copiar, distribuir, transmitir y adaptar el trabajo. Debe atribuir el trabajo de la manera especificada por el autor o licencia Creative Commons. Puede consultar desde aquí la versión informativa de la licencia. Esta circunstancia ha de hacerse constar expresamente de esta forma cuando sea necesario.
Licencia para Metadatos
Los metadatos de los artículos publicados por Contaduría y Administración son de dominio público, mediante la renuncia de todos los derechos de la editorial a la obra, bajo la ley de derecho de autor en el mundo, incluidos todos los derechos y conexos, en la medida en que lo permita la ley. Usted puede copiar, modificar y distribuir los metadatos, incluso con fines comerciales, todo sin pedir permiso.