Abstract
Este artículo investiga la influencia de la formación educativa emprendedora en el desarrollo de intenciones emprendedoras de los estudiantes de dirección de empresas. Los autores aplicaron modelación de ecuaciones estructurales a una muestra de estudiantes para probar empíricamente un modelo hipotético fundamentado en marcos teóricos cognitivos sobre la intención. Los resultados de nuestra investigación proveen evidencia que sugiere que la formación educativa emprendedora impacta positivamente en las intenciones emprendedoras de los estudiantes de dirección de empresas mediante un mecanismo indirecto, es decir, al influir favorablemente en las actitudes hacia el emprendimiento y en las percepciones de autoeficacia emprendedora. Asimismo, este estudio ofrece conclusiones e implicaciones relevantes para la academia y para aquellos programas educativos que procuran impulsar el espíritu emprendedor.
© 2018, Facultad de Contaduría y Administración, Universidad Nacional Autónoma de México. All rights reserved. Publication of the article implies full assignment of property rights (copyright) in Journal of Contaduría y Administración. The publication mreserves the right to total or partial reproduction of the work in other print, electronic or any other alternative means, but always recognizing its responsibility.
License for Published Content
Unless otherwise stated, all contents of the electronic edition of the journal are distributed under a license and distribution "Creative Commons Attribution-Noncommercial 4.0 International" (CC-by). You can see from here the version of the license information. This circumstance must be expressly stated in this way when necessary.

Metadata License
The metadata of papers published by Contaduría y Administración are in the public domain, through the publisher's waiver of all rights to the work under copyright law worldwide, including all rights and related rights, to the extent permitted by law. You may copy, modify, and distribute the metadata, even for commercial purposes, without requesting permission.

