Factors affecting the satisfaction of importers and exporters on e-tax payment procedures at Ho Chi Minh City’s customs department

Perfecto G. Aquino, Revenio C. Jalagat, Doan Hoan Le, Hoan Thin Thanh Ha

Resumen


The dramatic impact of E-commerce being the trend insofar as modern governance and management operations of most service agencies and entitites in most countries which in effect hastens the delivery of services for local and international clientele-customers. This study focuses on the service delivery in VietNam with the launching of its electronic tax payments both for its exporters and importers taking place in Ho Chi Minh City VietNam.
This study analyzes the factors affecting the satisfaction of importers and exporters on the quality of electronic tax payment services at the HCM city Customs Department, through the survey of 347 enterprises participating in electronic tax payment services. Research results show that there are 6 factors that affect the satisfaction of enterprises on the quality of electronic tax payment service: Trust; Sympathy; Service capabilities; Tangible Media; Transparency and Coordinate Implementation. In particular, Trust  has the strongest impact and Transparency has the lowest impact. Key recommendations suggest thatv actions and plans for improvement should be undertaken taking into consideration the above-mentioned six factors in delivering its E-Tax Payment system to stakeholders.


Palabras clave


satisfaction, quality of service, tariff, electronic tax, enterprises

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DOI: http://dx.doi.org/10.22201/fca.24488410e.2021.2504

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CONTADURÍA Y ADMINISTRACIÓN, año 64, No.64-1, enero-marzo de 2019, es una publicación trimestral editada por la Universidad Nacional Autónoma de México, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Ciudad de México, a través de la División de Investigación de la Facultad de Contaduría y Administración - UNAM, Circuito Exterior, s/n, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Ciudad de México., Tel. (55) 56 22 84 57 y (55) 56 22 84 58 Ext. 144, http://www.cya.unam.mx, correo electrónico: revista_cya@fca.unam.mx, Editor responsable: Dr. Francisco López Herrera, Reserva de Derechos al Uso Exclusivo No. 04-2016-071316434900-203, otorgada por el Instituto Nacional del Derecho de Autor, ISSN 2448-8410, Responsable de la última actualización de este Número, División de Investigación de la Facultad de Contaduría y Administración-UNAM, Dr. Francisco López Herrera, Circuito Exterior, s/n, Colonia Ciudad Universitaria, Delegación Coyoacán, C.P. 04510, México, Cd., Mx., fecha de última modificación, 7 de enero de 2019.

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