ISSN: 0186-1042 ISSN-e: 2448-8410
Vol. 66 Núm. 1
Implementación de sistemas de evaluación de personal en empresas chilenas, etapa inicial para medir su impacto en la gestión de la empresa
Jorge Sánchez Henríquez, Sandra Alvear Vega
e225
https://doi.org/10.22201/fca.24488410e.2021.1966
PDF PDF (English)
La productividad de los puertos en la región del APEC: un estudio a través del análisis de la frontera estocástica
Odette Virginia Delfín Ortega, José César Lenin Navarro Chávez
e226
https://doi.org/10.22201/fca.24488410e.2021.1998
PDF PDF (English)
Capacidades emprendedoras en población de la base de la pirámide en Cúcuta, Colombia
Neida Albornoz Arias, Julio César Contreras Velásquez, Jhon Franklin Espinosa Castro, Mauricio Enrique Sotelo Barrios
e227
https://doi.org/10.22201/fca.24488410e.2020.2188
PDF PDF (English)
Las motivaciones, competencias y factores de éxito para el emprendimiento y su impacto en el desempeño empresarial. Un análisis en las MIPyMES en el estado de Querétaro, México
Carmen Berenice Ynzunza Cortés, Juan Manuel Izar Landeta
e228
https://doi.org/10.22201/fca.24488410e.2021.2327
PDF PDF (English)
The impact of the characteristics and behaviors of the board of directors on agency costs in Iran
Mahdi Salehi, Zakiyeh Sadatifar, Mohammad Sadegh Adibian
e229
https://doi.org/10.22201/fca.24488410e.2021.2384
PDF (English)
La incidencia del Impuesto Especial sobre Producción y Servicios al tabaco en México
Jorge Ibarra Salazar, Daniela Patricia de la Fuente Pérez, María Fernanda Miravete Martínez
e230
https://doi.org/10.22201/fca.24488410e.2021.2385
PDF PDF (English)
The mediating effect of knowledge exploitability and organizational agility on the relationship between marketing adaptation strategy and sustainable competitive advantage
Lutfi Nurcholis
e231
https://doi.org/10.22201/fca.24488410e.2020.2393
PDF (English)
The effects of agglomeration on the growth of the Mexican automobile assembly and auto parts subsectors
Jorge Eduardo Mendoza Cota
e232
https://doi.org/10.22201/fca.24488410e.2021.2458
PDF (English)
Factors that promote social media marketing in retail companies
Diana Arango Botero, Alejandro Valencia Arias, Jonathan Bermúdez Hernández, Laura Duque Cano
e233
https://doi.org/10.22201/fca.24488410e.2021.2475
PDF (English)
The effect of corporate governance and intellectual capital toward financial performance and firm value of socially responsible firms
Robiyanto Robiyanto, Adhi Rahadi Putra, Andreas Lako
e234
https://doi.org/10.22201/fca.24488410e.2021.2489
PDF (English)
Interacción entre crecimiento económico, estabilidad e inclusión financiera: evidencia empírica internacional
Tomás Gómez Rodríguez, Humberto Ríos Bolívar, Adriana Zambrano Reyes
e235
https://doi.org/10.22201/fca.24488410e.2021.2498
PDF PDF (English)
Factors affecting the satisfaction of importers and exporters on e-tax payment procedures at Ho Chi Minh City’s customs department
Perfecto G. Aquino, Revenio C. Jalagat, Doan Hoan Le, Hoan Thin Thanh Ha
e236
https://doi.org/10.22201/fca.24488410e.2021.2504
PDF (English)
Estimación del riesgo de crédito en proyectos de infraestructura mediante modelos estructurales
Carlos Andrés Zapata Quimbayo
e237
https://doi.org/10.22201/fca.24488410e.2020.2510
PDF PDF (English)
Comparative analysis of Mexico’s independent system operator with U.S. peers: Institutional assessment structures and performance metrics
Alejandro Ibarra Yúnez, Mary Collins, James Mahady
e238
https://doi.org/10.22201/fca.24488410e.2020.2527
PDF (English)
Empleo informal: una explicación desde la demanda
Jorge Casarreal, Moritz Cruz
e239
https://doi.org/10.22201/fca.24488410e.2021.2595
PDF PDF (English)
Inversión con modelos Markov-Switching GARCH: un estudio comparativo entre México y Argentina
Oscar V. De La Torre Torres
e240
https://doi.org/10.22201/fca.24488410e.2020.2657
PDF PDF (English)