ISSN: 0186-1042 ISSN-e: 2448-8410
The customer knowledge management and innovation
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Keywords

Innovation stages
Customer Knowledge Management
Business
Etapas de innovación
Administración del Conocimiento del Consumidor
Negocios

How to Cite

Mejía Trejo, J., Sánchez Gutiérrez, J., & Maldonado Guzmán, G. (2016). The customer knowledge management and innovation. Accounting & Management, 61(3), 456–477. https://doi.org/10.1016/j.cya.2015.11.011

Abstract

Innovation is a key factor to increase the competitive advantage for business. When the Innovation is improved by the Knowledge Management, it does in the firms based on the sense of information: for, from and about the customers and is called: Customer Knowledge Management. So, the aim of this study is to solve: which are the latent factors between Innovation and Customer Knowledge Management relationship? To achieve it, a questionnaire was designed and applied to the 500 Chief Executive Officers from the small& media enterprises software sector in Guadalajara, Mexico, that are part of the value chain, involving: designers, manufacturers and suppliers. The study applied the Structural Equations Model as a quantitative method to discover the underlying relationships amongst the most relevant variables between Innovation on Customer Knowledge Management, as: Driver of Innovation, Support, other Sources of Knowledge,Satisfaction, Experience and Performance with a total of 15 indicators.

La administración del conocimiento y la innovación

Resumen

La Innovación es un factor clave para incrementar la ventaja competitiva de los negocios. Cuando la innovación es mejorada por la Administración del Conocimiento, lo hace en las Firmas basadas en el sentido de la información: para, desde y acerca de los consumidores y se llama: Administración del Conocimiento del Consumidor. Así, el propósito del presente estudio es resolver: ¿cuáles son los factores latentes de la relación entre la Innovación y la Administración del Conocimiento? Para lograrlo, un cuestionario fue diseñado y aplicado a 500 directivos de empresas medianas y pequeñas del sector del Software de Guadalajara, México, que son parte de la cadena de valor, involucrando a: diseñadores, manufactura y proveedores. El estudio aplicó el Modelo de Ecuaciones Estructurales como método cuantitativo para descubrir las relaciones delas variables subyacentes más relevantes entre la Innovación sobre la Administración del Conocimiento del Consumidor como: Conducción de la Innovación, Soporte; otras Fuentes de Conocimiento, Satisfacción, Experiencia y Desempeño con un total de 15 indicadores.

https://doi.org/10.1016/j.cya.2015.11.011
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